Dünya Bankası, Türkiye’nin Elektrikli Demir Yolu Taşımacılığını Destekliyor
Dünya Bankası İcra Direktörleri Kurulu, Türkiye’nin elektrikli demir yolu taşımacılığını yaygınlaştırmaya yönelik çabalarını desteklemek için 660 milyon dolarlık finansmanı onayladı.
Bankadan yapılan açıklamaya göre, Doğu Türkiye Orta Koridor Demiryolu Geliştirme Projesi, Türkiye’nin mevcut sınırlı demir yolu ağının genişletilmesine ve modernize edilmesine yardımcı olacak.
Türkiye, elektrikli demir yolu taşımacılığını yaygınlaştırarak ülke genelinde mal hareketini daha verimli hale getirmeyi, ihracatı desteklemeyi, istihdamı arttırmayı ve sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefliyor.
Proje kapsamında, Sivas’ın Divriği ilçesi ile Kars arasındaki bağlantının tamamen elektrikli ve modern bir demir yolu hattıyla genişletilerek 600 bin kişinin refahının sağlanacağı belirtiliyor.
Ayrıca, projenin tamamlanmasıyla demir yolunun yıllık taşıma kapasitesinin 750 bin tondan 20 milyon tona çıkacağı öngörülüyor.
Projenin tamamlanmasıyla ulaşım süreleri ve lojistik maliyetlerin azalacağı ve Türkiye’nin batısı ile doğusu arasındaki bağlantının iyileşeceği belirtiliyor.
Açıklamada, yük taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasının Türk ekonomisi ve küresel ticaret için büyük önem taşıdığı vurgulanıyor.
Yolcu ve yük taşımacılığı için bağlantı olanaklarının geliştirilmesiyle proje, Sivas, Erzincan, Erzurum ve Kars illerinde sosyoekonomik faydalar sağlayacak.
Dünya Bankası’nın Türkiye’de Orta Koridor’un genişletilmesini desteklemek için İslam Kalkınma Bankası ve Asya Kalkınma Bankası tarafından da ilave finansman sağlanıyor.
Dünya Bankası ve Türkiye Ülke Direktöründen Değerlendirmeler
Dünya Bankası Türkiye Ülke Direktörü Humberto Lopez, Türkiye’nin demir yolu bağlantılarını genişleterek yerel ekonomilere canlılık getirebileceğini belirtti.
Dünya Bankası Proje Ekibi Liderlerinden Murad Gürmeriç ise projenin ekonomik açıdan geride kalmış bölgelerle iklime dirençli bağlantı olanaklarını iyileştirerek önemli faydalar sağlayabileceğini değerlendirdi.